Jooga voi olla erinomainen tapa harrastaa liikuntaa, pysyä fyysisesti kunnossa, vähentää kipuja ja hallita stressiä raskauden aikana. Harjoitatpa joogaa säännöllisesti jo valmiiksi tai vasta harkitset sen aloittamista, niin tässä uutiskirjeessä kerromme, miksi jooga sopii hyvin raskaana oleville. Sokerina pohjalla annamme muutamia ohjeita äitiysjoogaan.

Mikä raskausjoogassa on niin hyvää?

Jooga voi tarjota raskaana oleville monia hyötyjä:

  • Parempi lihaskunto ja liikkuvuus

  • Parempi ryhti

  • Apua alaselän ja muiden raskauteen liittyvien kipujen lievitykseen

  • Lievitystä stressiin ja ahdistukseen

  • Apua synnytykseen hengitys- ja rentoutustekniikoista

  • Ihana mahdollisuus tavata muita tulevia äitejä raskausjoogatunneilla, joiden yhteydessä voitte vaihtaa kokemuksia ja muodostaa ystävyyssuhteita

Muutama muistettava asia

Tee näin:

  • Pysy nesteytettynä – juo paljon ennen tuntia, sen aikana ja sen jälkeen

  • Käytä joustavia, mukavia vaatteita

  • Voit tarkistaa lääkäriltäsi, onko jooga turvallista sinulle raskauden aikana ja onko joitakin vältettäviä jooga-asentoja

Älä:

  • Makaa selälläsi raskausviikon 16 jälkeen

  • Hikoile liikaa. Pidä paljon taukoja ja pukeudu kerroksittain, jotta voit vähentää vaatteita tarvittaessa.

  • Ylisuorita! Jos jokin on epämiellyttävää, lopeta.